Школа блогерів – новий перспективний проєкт.
Центр близькосхідних досліджень (AMES) у рамках проєкту “Попередження конфліктів у Південній Україні”, здійснюваного за сприяння National Endowment for Democracy запустив новий проєкт – Школа блогерів.
Учасники Школи впродовж трьох днів інтенсивного навчання отримали теоретичні знання та практичні навички зі створення, ведення та популяризації власного блогу. Він, за задумом організаторів, має бути орієнтованим на висвітлення місцевої проблематики та сприяти розвитку своїх місцевих громад: висвітлення історії, сьогодення, перспектив, безпеки, культури, соціальних питань тощо.
Навчання розпочалося вступною лекцією (автор Роман Кульчинський ) про зміни, які ми не помічаємо. Головний редактор відомого аналітичного сайту Texty.org.ua наголосив, що у нас нормальна, європейська, але поки що бідна країна.
Люди не дуже замислюються, які зміни відбулися за останні роки. Варто зупинитися, роздивитися навколо і порівняти з тим, що було раніше. Ось тоді починаєш розуміти, що дійсно відбулися зміни на краще. І задача блогерів, на відміну від журналістів (обмежених певною цензурою і суб’єктивністю), показати реальність, повільні та позитивні зміни в країні. Надихаючим прикладом стала історія про успішну кар’єру співробітниці Textів , яка за якихось п’ять років подолала відстань від студентки, що робила перші кроки в інфографіці до редактора відділу журналістики даних в «Нью-Йорк таймс» .
Наступним тренінгом стало ознайомлення зі Story Telling(Ігор Семиволос, Дмитро Звонок), або як цікаво розповісти власну історію.
Тренінг «Story Telling» це поєднання теорії та практики. Тут йшлося як про цінність власного досвіду, важливість емоцій, про ставлення, яке формує рамки, так і про структуру оповіді, етапи її написання, сюжетні лінії та типи сценаріїв.
Ну а потім було багато практики, де учасники тренінгу розповідали свої історії. Це неймовірне відчуття, коли звичайні (іноді навіть хаотичні) слова та речення, з кожним етапом тренінгу перетворюються на цікаві сюжети.
Не могли уникнути під час навчання і такої важливої теми як протидія фейкам. Цьому був присвячений воркшоп “Російська дезінформація і як її не використовувати” (Роман Кульчинський)
Ось декілька тез: «Російська дезінформація користується чужими слабкостями, втім вона не всесильна і не всемогутня», «Основні завдання дезінформації – дестабілізація, руйнування довіри між громадянами та інститутами держави, посилення напруги у суспільстві».
Актуальним для блогерів є питання збору інформації. Як визначати достовірність джерел? На конкретних прикладах доповідач розкрив проблему фейкових сайтів, використання соціальних мереж для поширення брехні, та алгоритм роботи “фабрики тролів”. Втім, найактуальнішим питанням залишається ефективність боротьби вже з діючими фейками, та запобігання поширенню нових.
Майстер-клас “Акторська майстерність не лише для акторів“(Олександр Мирошниченко) був присвячений важливості акторської майстерності для розвитку свого блогу. Відомий режисер та актор поділився зі слухачами практиками публічних виступів, постави, інтонацій голосу тощо. Цікавим було уявити себе як би з боку, як тебе бачать інші, які відчуття вони при цьому мають. Це як раз той випадок, коли раптом починаєш замислюватися про речі, про існування яких ти до цього і гадки не мав.
Дуже корисними були практичні вправи, що відкривають секрети запам’ятовування великої кількості інформації, гімнастики для тренування м’язів обличчя (що важливо для нормальної дикції), приємним бонусом якої є зникнення зморшок.
Професійний актор ділився зі слухачами найбільш ефективними, простими і головне практичними порадами.
Останнім вокршопом у триденному курсі була “Технічна сторона ведення блогу“(Віктор Лютий).
І ось нарешті те, без чого не обійдеться жоден блогер – техніка та її налаштування. Тут вже звучить багато технічних термінів і назв програм редагування.
Лектор почав свій виступ з оповіді про те, як стати блогером, маючи тільки мобільний телефон і бажання. Головне, на думку Віктора, починати щось робити, навіть якщо поки не вистачає ресурсів на дороге обладнання.
Також в учасників була унікальна можливість ознайомитися з дорогим професійним обладнанням, яке не кожен може собі дозволити, особливо на початку кар’єри блогера.
Але якою вартістною не була ваша техніка та інше обладнання, успіх приходить, коли глядачі та слухачі позитивно реагують на правдивість та щирість вашої інформації.
Зрозуміло, що три дні занадто малий час для оволодіння усіма тонкощами необхідних знань. Але всі старалися по максимуму, тренери та лектори розповіли про основи та принципи роботи блогера, дали посилання на теоретичні матеріали для подальшого вивчення. А учасники, в свою чергу, навіть на кава-паузах не припиняли задавати питання та обговорювати зміст тренінгів та вокшопів.
І хоча Школа блогерів є новим напрямком роботи для Центру близькосхідних досліджень і у команди на початковому етапі було чимало вагань щодо запуску цього тренінгу, по завершенню роботи, по відгуках учасників стало зрозуміло, що проект своєчасний, важливий, і має продовжуватись.